8 tips om je website te optimaliseren!

Wist je dat meer dan de helft van de bezoekers maar 10 seconden op jouw website blijft ongeacht je sector, product of dienst? Daarom is het van essentieel belang om in die korte tijd indruk te maken en je website te optimaliseren.

In deze blog zijn acht specifieke vragen opgesteld die elke bezoeker beantwoord wil hebben bij het bezoeken van jouw website!

1. Wat verkoop je?

De eerste en misschien wel de belangrijkste vraag is, welk product of dienst biedt je aan? Zodra ze op je website landen, moet dit overduidelijk zijn zonder enige giswerk.

2. Wat kost het?

Als je de interesse van een bezoeker hebt gewekt, willen ze ongetwijfeld weten wat de kosten zijn. Terwijl je de prijs niet per se op je homepage hoeft te zetten, moet je ervoor zorgen dat bezoekers de prijsinformatie met één klik kunnen vinden.

Website

3. Waarom moet ik geïnteresseerd zijn?

Ook willen je bezoekers weten wat de meerwaarde is en hoe het hun problemen zal oplossen. Dit is waar je je waardepropositie moet communiceren: waarom zouden ze zaken met jou doen? Stel je bent gespecialiseerd in Online marketing dan zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen: “Online marketing is ingewikkeld. Wij maken het eenvoudig.” Dit laat bezoekers weten dat het hun leven kan vereenvoudigen en dat het de stress van het zelf doen van de online marketing kan verminderen, ook dit is een belangrijke pijler om je website te optimaliseren.

4. Wat maakt jouw bedrijf anders dan anderen?

In elke branche is er sprake van concurrentie, bezoekers hebben daarom veel keuze en willen weten wat jouw bedrijf uniek maakt. Hoewel een uitgebreide beschrijving hiervan niet praktisch is voor je homepage, is het wel slim om te laten zien wat jouw bedrijf uniek maakt, kort en bondig.

Website

5. Kan ik gemakkelijk door je site navigeren?

De gemiddelde bezoeker houdt van gebruiksgemak, duurt iets te lang dan zijn ze al snel geneigd om weg te klikken. Navigatie moet intuïtief zijn en bezoekers moeten binnen enkele seconden hun weg kunnen vinden. Als de navigatie van je site te ingewikkeld is, zal dit bezoekers frustreren. Om je website te optimaliseren is hierbij de laadsnelheid ook erg belangrijk, duurt het lang voordat een website laadt dan is de bezoeker snel geneigd om weg te klikken.

6. Wie gebruikt het nog meer?

Consumenten willen bevestiging van een product of dienst voordat ze hun geld uitgeven. Het tonen van logo’s van merken waarmee je zaken hebt gedaan, is een effectieve manier om dit te doen. Andere technieken zijn onder andere het tonen van testimonials, reviews of cases waarin je kunt beschrijven wat je voor de desbetreffende consument gedaan hebt.

7. Is jouw bedrijf betrouwbaar?

Vertrouwen is enorm belangrijk, mensen geven niet zomaar hun geld uit en dus is het belangrijk dat het betrouwbaar is. Vooral als je een relatief nieuw bedrijf bent, moet je direct proberen om vertrouwen op te bouwen. Het vermelden van je fysieke adres, telefoonnummer en reviews zijn hierbij belangrijke pijlers. Zorg er ook voor dat je website er professioneel uitziet met een visueel aantrekkelijke vormgeving en hoogwaardige afbeeldingen.

8. Hoe kan ik contact opnemen?

Niets is frustrerender dan niet in staat zijn om contactinformatie te vinden wanneer je een bedrijf wilt bereiken. Zorg ervoor dat je een “Contact” sectie op een zichtbare plek hebt staan, bij voorkeur boven of onderaan je pagina. Een chatbox die automatisch verschijnt, kan ook een goede optie zijn om je website te optimaliseren voor jouw bezoekers! 

Website

Conclusie

Je hebt maar een beperkte tijd om indruk te maken op websitebezoekers en hen te overtuigen om je product of dienst nader te bekijken. Door de meest voorkomende vragen van bezoekers te begrijpen en deze snel te beantwoorden, kun je een positieve ervaring creëren. Dit leidt uiteindelijk tot hogere betrokkenheid, een lagere bounce rate en meer conversies.

Bij We’R Media streven wij hier naar om samen met de klant een zo gebruiksvriendelijk mogelijke website samen te stellen die strak vormgegeven is!

Benieuwd hoe wij met ons team jou kunnen helpen?

Neem dan contact op met Chiel.

Je kunt hem bereiken op:

06 – 15 65 77 10

[email protected]

Bezoekadres

Hoenderkamp 27, 7812 VZ Emmen

Telefoonnummer
E-mailadres
Wij werken

Maandag t/m vrijdag
8.30 – 17.00 uur

Belafspraak plannen

Download
hier de
Social media
kalender